• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190472
+
-

دختر شهید مدافع حرم حبیب الله جعفرزاده در برنامه قرآنی محفل درخشید

پدرانه های شیخ حسین و زینب

پدرانه های شیخ حسین و زینب

میان فرزندان شهدا، چهره و نام او اخیرا بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ نه به‌واسطه حضورش در برنامه قرآنی محفل یا حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سالگرد حاج قاسم که ماجرا به کمی عقب‌تر برمی‌گردد؛ به تابستان سال گذشته که فیلمی با موضوع درخواست نوشتن «نامه به پدر» در فضای مجازی منتشر شد؛ لحظات احساسی درخواست دختر ۶ ساله از مردم در پارک که با این جمله شروع می‌شد که «میشه برای بابام نامه بنویسی.» این فیلم واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشت. زینب، دختر شهید مدافع حرم و مفقودالاثر حبیب‌الله شیری جعفرزاده در پارک بین مردم رفته بود و از آنها درخواست می‌کرد تا برای پدرش از طرف خودش نامه‌ای بنویسند. حالا حجت‌الاسلام حسین انصاریان با حضور در منزل این شهید با خانواده دیدار و توصیه‌هایی را به دختر حافظ کل قرآن او کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام انصاریان، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ تمامی شهدای مدافع حرم، از زینب شیری جعفرزاده، دختر این شهید بزرگوار که در سن 9سالگی حافظ کل قرآن است و چندی پیش در برنامه محفل شبکه 3سیما شرکت کرده بود، تقدیر و تجلیل به عمل آورد. استاد انصاریان خطاب به یادگار شهید شیری جعفرزاده اظهار داشت: «یقینا ثواب عظیم حفظ قرآن کریم، به روح مطهر پدر خواهد رسید. این شهید بزرگوار طبق آیات قرآن کریم، زنده است و دعاگوی شما خواهدبود.»
استاد انصاریان در ادامه به زینب شیری جعفرزاده توصیه کرد که به مفاهیم و ترجمه قرآن کریم نیز توجه ویژه‌ای کرده تا به فهم دقیق و عمیق از آیات قرآن کریم دست پیدا کند و در عین حال برای فعالیت در حوزه دین و معارف اسلامی به تقویت زبان‌های خارجی خود بپردازد. استاد انصاریان همچنین به خانواده این شهید جاویدالاثر توصیه کرد که با تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق، در کنار فعالیت‌های قرآنی، سایر جنبه‌های زندگی فرزند نونهال خود را درنظر گرفته تا از خستگی و فشار بیش از حد جلوگیری شود.
در این دیدار سیدضیاءالدین پورمحمودیان، مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان، احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن کریم و حسن بیادی، عضو پیشین شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام انصاریان را همراهی کرده و در پایان هدیه‌ای به رسم یادبود به همسر و فرزند این شهید بزرگوار تقدیم شد. شهید مدافع حرم حبیب‌الله شیری جعفرزاده از شهدای گرانقدر مدافع حرم است که در منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نایل شد، اما هنوز پیکر مطهر ایشان به میهن اسلامی بازنگشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید